Van aanwervingsstops tot overvolle vacaturelijsten: we hebben het allemaal gezien. Het is tijd om vooruit te kijken naar initiatieven voor succesvol rekruteren in een krappe arbeidsmarkt. Laten we innoveren, slimme stappen zetten en de concurrentie voor blijven. How? We geven jou een sneak peak!

Van Reactief naar Proactief Rekruteren

De traditionele aanpak van reageren op vacatures heeft zijn grenzen bereikt. Alles draait om proactief rekruteren. Definieer je werkgeversmerk (Employer Branding) en leg je HR-strategie en rekruteringsplanning vast voordat de nood toeslaat. Zo bouw je een talentenpool op die je het hele jaar door kunt aanspreken!

Digitalisering en Slim Gebruik van HR-Technologie

De digitalisering in HR en rekrutering gaat onverminderd door. Automatiseer processen, optimaliseer de candidate journey en gebruik technologie zoals bijvoorbeeld ChatGPT om je vacatures onder de aandacht van potentiële kandidaten te brengen.

Hello Recruitment Marketing

De grens tussen HR en marketing vervaagt. Je moet kandidaten overtuigen om bij je te willen werken. Denk als een marketeer, gebruik marketingtechnieken om jezelf als werkgever aantrekkelijk te maken en om nieuwe kandidaten te bereiken via doelgerichte online marketingcampagnes.

Van One-channel naar Omni-channel

De one-channel benadering is niet meer voldoende. Bereik je kandidaten via meerdere kanalen, zowel organisch als via betaalde advertenties. Gebruik data-analyse om de juiste kanalen te selecteren en herhaal je boodschap om top-of-mind te blijven bij je doelgroep!

Slimme Budgetten, Meer Bereik

Vergeet niet om ruimte te reserveren voor Recruitment Marketing bij het opstellen van je rekruteringsbudget. Zorg voor een goede samenwerking tussen HR en marketing om een efficiënt rekruteringsplan op te stellen met concrete marketingacties afgestemd op jouw noden en bedrijf!

Ready for a change? Join our Bold Team!